1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Nowe auto dostawcze na wodór
22 lipca 2022

Nowe wodorowe auto dostawcze już w 2023 roku na rynku dzięki Toyocie, Isuzu, Hino i CJPT

Już niebawem elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty pojawi się w kolejnym modelu bezemisyjnego auta dostawczego. Technologia wodorowa sprawi, że samochód z łatwością sprosta intensywnej pracy w branży transportowej, przyczyniając się do zwiększenia neutralności klimatycznej w firmach prywatnych.

Wprowadzenie do masowej sprzedaży średniej wielkości samochodu dostawczego z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) będzie możliwe dzięki współpracy takich firm, jak: Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). Na wzroście dostępności bezemisyjnych pojazdów użytkowych skorzystają przede wszystkim sklepy, firmy transportowe i przedsiębiorstwa, którym zależy na jak najszybszym osiągnięciu neutralności klimatycznej. Konsekwentna rozbudowa przez Toyotę wszystkich rodzajów zelektryfikowanych napędów – czyli pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór – zapewnia klientom na całym świecie coraz więcej nisko- i bezemisyjnych pojazdów dostosowanych do ich potrzeb i do stanu infrastruktury.

Auta dostawcze średniej wielkości często muszą pokonywać długie dystanse i wykonywać dużo kursów przez wiele godzin dziennie. Wiąże się to z zaopatrywaniem licznych punktów stanowiących niezbędny element miejskiego ekosystemu i służących ludziom w ich codziennym życiu. Dodatkowo wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają sporo energii z napędu samochodu. Wszystko to wymaga ogromnych ilości paliwa, dlatego tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Idealnym rozwiązaniem jest tu wodór, czyli paliwo o dużej gęstości energii, gdyż bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe świetnie dostosowuje się do intensywnej pracy w transporcie.

Firmy Isuzu i Hino wniosą do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych. Toyota zaoferuje nowoczesne technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. Z kolei CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie, aby produkt końcowy odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model bezemisyjnego auta użytkowego pojawi się na początku 2023 roku i będzie wykorzystywany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.